Medlemsskap

lördag 17 februari 2018

SAO

Vad är en Rotarian

Vår världspresident 2018-2019, Barry Rassin, har valt som tema: Be the Inspiration och vill att vi rotarianer ska vara en inspirationskälla för vår omgivning och en samhällkraft som gör avtryck, kliver fram - syns och hörs.

Rotarianer

- bildar tillsammans globala yrkesnätverk, genomför serviceprojekt och bidrar till verklig förändring för människor runt om i världen.

- visar handlingskraft under mottot:  Service Above Self

- finner vänner för livet, har roligt tillsammans och är med och påverkar spännande klubbprojekt

- får ta del av intressanta klubbföredrag  i aktuella och unika ämnen

Hur blir man rotarian?

Enklaste sättet att bli medlem är att kontakta vår Rotaryklubb. Du blir bjuden till ett klubbmöte och får en inblick i vad Rotary är. När du känner ett engagemang och vill avsätta tid för Rotary, så behöver du bli rekommenderad av minst två rotarianer (faddrar). Därefter tar klubben upp frågan om ditt medlemskap.

Är du intresserad av vår klubb?

Varmt välkommen till ett möte! Kontakta oss genom att skicka ett mail till stockholms-vastra@rotary.se. På hemsidan kan du läsa mer om våra projekt och vad som är på gång i klubben.