Visning av dokumentärfilmen ”Superswede” – Ronnie Peterson", till förmån för Polio Plus

torsdag 23 mars 2023 18:00-21:00, Biografen Zita, Birger Jarlsgatan 37, 111 45 Stockholm
Talare:

Organisatörer:
  • Ursula Wadström

Välkomna till filmvisning den 23 mars kl 18 till förmån för Polio Plus

Rotary Humlegården bjuder in till biograf Zita, Birger Jarlsgatan och presenterar dokumentärfilmen ”Superswede” – Ronnie Peterson. Rotarianer med gäster är varmt välkomna - ett trevligt initiativ för att stärka gemenskapen mellan Rotaryklubbar. Biljettpriset är 150 kronor varav 50 kronor går till Polio Plus.

Dottern Nina Kennedy Peterson och Regissören Henrik Janson Schweizer kommer att finnas på plats och möta publiken på Zita.

Filmen berättar historien om Ninas pappa. Hon var bara 2 år när han förolyckades på Monzabanan i Italien.

I filmen medverkar flera av Ronnie Petersons konkurrenter och berättar om sina minnen.

För dem som vill samlas vi från kl 16.30 till ”Happy Hour” på Zitas restaurang, Bongo Kök & Bar - ett glas Cava (49kr), ett glas öl (39kr) eller läsk (25kr).

Det går även bra att komma direkt till filmen som börjar kl 18.00.

Anmäl dig och dina gäster, senast den 16 mars, till klubbmästaren, Ursula Elmehagen, genom att swisha 150 kronor på 070-672 52 47. Glöm inte att ange ditt namn samt de antal biobiljetter du önskar köpa. Biobiljetterna får du i ett kuvert med ditt namn utanpå när du anländer till biografen Zita.

Varmt välkomna!

Stockholms Västra Rotaryklubb i samarbete med Humlegårdens Rotaryklubb