Cyberkriminalitetens inverkan på det normala

onsdag 1 februari 2023 12:00-13:00, Odd Fellow Huset, Västra Trädgårdsgatan 11A, 11153 Stockholm, Sverige

Anmälan görs via SMS

Talare:

Kriminalkommissarie Jan Olsson

Organisatörer:
  • Dag Bengtsson

Jan Olsson har arbetat som polis i 30 år varav 14 år som expert inom bedrägerier och Cyberbrott. Han var med och startade Nationellt Bedrägericentrum 2013-2014 och är sedan 3 år tillbaka på Nationellt IT-brotts Centrum (Noa) / Swedish CyberCrime Center (SC3) som verksamhetsutvecklare/Preventionsansvarig.

Jan föreläser ett 100-tal gånger per år i Sverige och i Europa/USA. Han har ett medialt ansvar de senaste 12 åren, vilket resulterat i tusentals intervjuer. Jan deltar i det internationella polissamarbetet inom Europol, Interpol men även det internationella Private-Public-Partnership arbetet.

Jan har tilldelats ett flertal priser för sitt arbete bland annat utmärkelsen ”Årets Säkerhetsprofil 2022”

Varmt välkomna till ett spännande föredrag. Medlemmar anmäler sig med SIFFRA genom att svara på SMS senast kl 15.00 tisdag före klubbmötet.

Mötet hålls av Stockholm-Humlegården så Västra deltar på deras möte.

Jan Olsson